fredag 15 augusti 2008

Göteborgs Kulturkalas! Wonderful!

Vilken fest! Vilket kalas! Vilken dag! Underbart!

Det började med ett besök på Drottning Silvias Barnsjukhus och trolleri för sjuka och friska. Har varit här några gånger förrut, och nu fick jag trolla in en nybyggd liten del med böcker och fina IKEA-möbler. Fint var det och uppåt hundra kom och hälsade på.

Hade stormat rejält över barnkalasdelen på kulturkalaset under natten, så mycket att cirkustältet som jag skulle showa i under dagen, nästan hade lyft. men det ordnade den rutinerade barnkulturstaben med Micke i täten. Fick dock spela 13 föreställningen inne på köpcentrat Nordstan.

Det är nyttigt för en artist att spela mitt i ett köpcentrum med publik på alla håll, uppe i trappor och på restauranger, folk i rörelse hela tiden och mycket som händer. Men det ordnade jag och showen blev kanon och publiken stor!

Till 15 showen var tältet på plats och väl förankrat, så det blev fest i tältet. Och vilken fest, fullsatt, härlig ös och snudd på vågen...

Big Ass Barbeque! Vilket gäng! Hann med att se dom innan jag åkte hem. Kanon! Kolla in den här videon och njut:




Två hjältar till hann jag träffa under dagen. Det började med Charlie Caper, en gatuartistmästare som underhåller hela kalaset.

Kul att få prata en stund med Charlie som gatutrollar sig jorden runt, läs mer om hans äventyr här.

Sista hjälten för dagen var min rutinerade producent Lena som hälsade på. Vi kollade in Big Ass gänget, festivalkäkade och pratade turné.

Hann jag hem och la barnen? Jajemän! (eller ja, nästan, ett barn nattade jag...)