onsdag 15 juli 2009

Idag var det nära...

När jag hade åkt 5 mil ringer frun och frågar "ska du inte ha med några väskor idag?", aj då...

Jag hade glömt att packa det som skulle vara i bakluckan! Fick punka för två dagar sen, och igår satte jag på det lagade däcket och la reserven i bakluckan. Fick då ta ut väskorna för att få ner däcket, men glömde att ställa tillbaka dom...

Som tur var hade jag startat i god tid, men fick det ändå lite tajt. Tur att frun ringde efter 5 mil, annars hade det, ja, inte vet jag. Förvånad hade jag iallrafall blivit när jag kom fram och upptäckte att jag saknade fyra väskor och högtalare.

Kom lite sent till Mariestad.
Packade upp.
Soundcheckade.
Åt köttbullesmörgås.
Hälsa på publiken.
Drog igång showen.
Avslutade showen under jubel.
Sålde böcker i affären.

Imorgon jobb i Hunnebostrand och på söndag, Lysekil.