söndag 30 januari 2011

Folkparksdiplom för 10 år i parkerna.

Pettson- och Findusmusikalerna med Bröderna Slut i spetsen har fått det och minicirkusdirektören Bodil Granberg. Och igår fick jag det av kulturchefen på Folkets Hus och Parker, Gunno Sandahl. Diplom för 10 år på turne i folkparkerna. Kom ihåg när Bodil fick det för många år sedan på ett arrangörsmöte i Sandviken. "Tänk att få ett sånt där, vilken supergrej.", tänkte jag. Och igår fick jag det...

Jag blev alldeles darrig på mina för dagen påsatta styltben, och sen när Gunno läste texten, höll jag på att ramla i scengolvet.

"Trollkarlen och buktalaren Filiokus Fredrik har fram till idag genomfört 700 föreställningar för en entusiastisk barn- och familjepublik. Filiokus Fredrik har med stort hjärta och engagemang skapat föreställningar som lockat till skratt och funderingar. För Folkets Hus och Parkers arrangörer är Filiokus Fredrik en förebild i positivt samarbete. Vi gratulerar Fredrik Eklöv Cattani till 10-årsjubileumet och vi hoppas på fortsatta många och långa turneer."

Känns helhärligt med det här i bagaget när jag snart beger mig ut i folkparkssverige på jubileumsturne.

Öm i fötterna efter tre timmars styltgubbe igår..? Jajemän!
Published with Blogger-droid v1.6.6