tisdag 27 september 2011

Underbar Bokmässa 2011.



Dogge och Filiokus Fredrik på bokmässan! Tack Peter Bergting för fint foto.

Ja, här sitter jag och pustar ut efter underbara dagar i Göteborg. Alltså, det är bara så härligt att vara omgiven av så mycket skapande, människor, kreativitet, böcker och bokmässemat...

Började i fredags när jag tog bilen ner mot mässan tidigt på förmiddagen. Redan vid Mariestad påmindes jag om vad som komma skall då jag blev omkörd av GW Persson! Det kändes som det var han, men är inte helt säker, kul var det iallrafall.

Checkade in på fina Park och efter snabb dusch mot mässan. Ohh, vilken kö, tur man har utställarkort och bara glider förbi alla, tack tack Semic. En härlig pratstund med en man på höghjuling hann jag också med innan jag klev in i kreativiteten.

MIna aktiviteter började på lördagen, så fredagen ägnade jag åt att inhandla massa böcker, träffa folk och bara njuta av mässan. Besök hos min syster med familj blev det också + en inte så god kinamiddag...

Lördag, vilken fest, jag laddad och fick vara i mitt esse, få folks uppmärksamhet och prata om böcker och visa trick. Mina signeringar gick kanoners och på detta också en fin förlagslunch på Heaven 23. Lördagskvällen bjöd på både friterade maskar, barhäng, fina stunder, förlagsmiddag, spontantrolleri, kreativa samtal, halvdans på Park och leende på läpparna hela natten lång.

Och söndagen, lite trögstartad, men sen vilket drag. Och vilken syn att se 100 personer göra fingerprinskorven när jag står på Akademibokhandelns Unga scen + helgens längsta signeringskö och massor av fans och autografskrivande. Sen bara fortsatte det på vägen hem och jag bubblade av alla mina idéer så att jag fick lov att stanna bilen så jag inte körde av vägen.

Nya bokidéer? Jajemän, massor!