söndag 15 juni 2008

Paltzeria!

Inte varje dag jag flyger till ett jobb, men idag bar det av mot Piteå och badhusparken.

Laddade upp med en lunch på Arlanda. Ser nästan ut som jag redan ätit upp den och sen, ja, ätit den igen...

Gillar att sitta på fönsterplats, ser så mycket skoj. Hela Norrlandskusten avverkades innan vi flög in mot Kallaxflygplats.

På flyget satt jag brevid "Crocodile Dundee". Han hade precis varit och upptäckt Afrika i sina safarikläder. Efter smögåsen på planet såg det ut som att han tog upp en sån här handduk som man får på långflygningar. Snygg färg tänkte jag, orange! Men det visade sig vara en sockerkaka inhandlad i Japan! Det är kul att flyga.

På väg till hotellet tog min trevliga taxichafför mig på en tur via "Paltzerian". Bara att välja sin favorit palt! Jag tog en pizza, på kvällen...