måndag 29 mars 2010

Det var inte bara jag som var intresserad av auktionen...

Redan innan kändes det att det här blir en het auktion i trolleriSverige. Många var på plats, läs mer här.

Ja, när man läser om det, vore det häftigt om jag kunde vara på plats, men oj vad skoj jag hade ändå. Var och showade i Gävle med Sven + att jag var halvt med på auktionen via telefon. Sen att jag fick båda objekten som jag budade på känns riktigt bra. Vaser och annat skoj...

När jag i mitten av april ska showa med HundAnders i Helsingborg ska jag hämta mina två lådor. På auktionsfirmans hemsida fanns bara bilder på övre lagret av det som fanns i lådorna, längtar...

Det var Kent Olssons stora trollerisamling som var under klubban. Pratade en del gånger med Kent på telefon när jag var i närheten. Det blev härliga samtal om gamla trolleriprylar, utländska auktioner och magiböcker. Känns fint att jag nu får ta del av något som han vårdat.