söndag 28 mars 2010

Filiokus Fredrik och HundAnders


I veckan har jag också hunnit med en dags repetitioner med Anders. Vi har en show ihop där vi blandar trolleri med sopsortering och annat skoj.

Anders har turnerat många år med sin återvinningsföreställning där hans två hundar hjälper till att sopsortera. Riktigt skoj att se. Första gången jag såg det var för två år sedan på en miljödag i Skinnskatteberg. Efter det har vi några gånger hamnat på samma scen och förra sommaren bestämde vi oss, vi borde göra en show ihop. Sagt och gjort. Bokningar är fixade och i veckan satte vi ihop showen.

Och vad bra den blir. Hans hundar, mitt trolleri och buktaleri och massa skräp - klockrent.

Första gången jag hade levande djur i mitt program var för femton år sedan då jag trollade fram en mus i en låda. Publiken skrek "djurplågare" så jag la ner det, fram till nu. Det är klart djur ska vara med, vilket lyft, vilken show.

Premiär för oss blir det den 16 april i Helsingborg då vi i tre dagar ska underhålla barnen och familjerna med återvinning. Välkommen om du har vägarna förbi!