tisdag 22 mars 2011

3 författarbesök i Stockholm.


Vilken fredag jag hade förra veckan. 3 författarbesök på Tegelhagsskolan i Sollentuna.

Och sådan härlig blandning på barnen, allt från förskoleklass till 5:an + skollunch på det, great!

Det är så kul att prata om mitt författande, och det är så härligt att se intresset och glädjen hos eleverna när jag hälsar på. Och sen när jag lär ut trick och berättar om varifrån jag får min inspiration och hittar mina trick så kokar salen... frågorna bubblar fram och vi alla svävar.

Och för att citera prao Martin som var med: "det här var den bästa skollunchen jag ätit på jättelänge...". Kan bara hålla med, i och för sig var det minst 10 år sen sist, men fin var lunchen.

Tack tack, Tegelhagsskolan!
Bilden här uppe förresten, det är när vi alla gör svävande prinskorven...