tisdag 22 mars 2011

Åland tur och retur.


I söndags bar det av till Åland för jobb på Ålandsmässan, och sen bar det av tillbaka hem.

Blev en alldeles fantastiskt dag med bästa resesällskapet på länge, min prao Martin. Kul att få dela en sådan här toppen dag med en prao!

Det började med att ställa klockan tidigt för tur mot Eckerölinjen, och jag tror nästan att vi såg både älg, rådjur och vildsvin på vägen dit. Kändes som att vara på semester på kringelkrokvägarna som tog oss mot färjan. Först tänkte jag att det skulle vara en liten färja, men den var riktigt stor och hade allt som en färja ska ha. Toppen toppen!

Väl på Åland och väl framme i Mariehamn var det att öka och sen öka lite till. För när vi kom fram till mässan var det tio minuter till mitt första framträdande. Och när man sen lägger in både Åland-, Sverige- och kungafamiljsreferenser i showerna kan det inte bli annat än bra, och det blev det gånger två, alldeles underbart...

+ att mässan visade sin bästa sida med både mopeder, skoputsning, mixerbord, symaskiner och hembakat. Och sen resan hem med knockoutbuffé och trollande i timmarna två, tjoho!

+ att jag sålde min första bok som resulterade i betalning i euro, inte illa.