lördag 24 oktober 2009

Bra dagar i Åkerberga och Järva.

Några jobb kvar på min "återvinningsturné". I torsdags var det trevligt jobb på folkets hus i Åkersberga. Var på väg att inte hinna. Det var ju EUtoppmöte och påfarterna till E4:an var avstängda stor del av morgonen.... och där stod vi alla bilar på lång kö och väntade... och väntade och sen väntade vi lite till. Hann jag? Jodå, till och med frukost al´a Åkersberga blev det.


Kul att sedan på fredagen i Järva Folkets park få en hel tom lokal till förfogande, då kunde jag helt fixa till den som jag vill.

- Började med att ställa mig och rekvisitan på golvet. Då blir jag på samma nivå som på barnen = bättre publikkontakt.

- Lade ut en skarvsladd som gräns för barnen och mig = bättre publikkontroll.

- Sen tomt fram till stolarna = alla barn i golvklunga och vuxna på stolar = bättre drag.

- Mycket lampor tända = alla ser alla och alla blir kompis med mig!

Blev det lyckat? Klart det blir med dom här förutsättningarna!