torsdag 1 oktober 2009

"var är hatten som man lägger pengarna i"


Har precis kommit hem från ett mycket roligt jobb i Uddevalla. Och jag tror det är första gången på många år som jag har show efter klockan 18. På bilden är det trubaduren och jag som underhöll på gågatan.

Det var höstmys i Uddevalla centrum med trubadur (riktigt bra!), tivoli, ät två betala för en, rabatter och Filiokus Fredrik. Jag gjorde två shower mitt på gågatan 18.00 & 19.00. Oerhört kul att köra shower på det här viset. När man börjar är det kanske en tre fyra stycken som kollar. Jag smygstartar lite och publiken fylls på, jag ökar tempot och fler folk stannar och blir kvar, mot slutet av showen är det över hundra och drag i höstmörkret - underbart! Och sen samma visa igen vid 19, vilken känsla. En klok ung man på en 5 år frågade efter showen "var är hatten som man lägger pengarna i" vilken kille! Idag är det gratis, bara att njuta.

Kul att jag ska tillbaka redan den 24 oktober. Då är det höstmarknad och jag är på plats för att köra två återvinningsshower och signera senaste boken på bokhandeln, längtar redan...