söndag 4 oktober 2009

Kanelbullens dag i Östergötland.


Kanelbullens dag firade jag med två fina jobb i Östergötland. Firandet började i Borensberg som jag besökte redan i maj. Kul att idag se att flera av dom som såg mig då, även kom idag. Platsen var en annan, vackra Hällagården i centrum. Underbart mycket folk och drag så taket lyfte. Och kan ni tänka er, Hällagården bjöd på kanelbullens dag, alla barn och vuxna på just kanelbullar - vilket festligt initiativ! Heja Hällagården!

Försökte mig på att luncha i Björsäter där jag skulle göra kanelbulledagsjobb nummer två. Men nejdå, ingenstans att äta, så jag åkte till Åtvidaberg och tog en pizza. Min sköldpadda Jörgen tog två.

Svängig show blev det vid 16tiden på "Träffpunkten" i Björsäter. Inte många i publiken, men drag, javisst. Och bullar blev det här också, vaniljbullar.

Efter showen följde jag med trollkarlen Tommy Aarna hem. Det blev trolleriinspiration och snack och byte och rekvisita och skoj. Mycket trevligt.



Och hur blev avslutningen på kanelbullens dag? Jo, svärmor hade varit hemma hos oss och bakat kanelbullar!