måndag 9 november 2009

Gick halvbra på auktionerna i natt.

Hade laddat länge inför slutsekunderna på två internetauktioner igår. Ska man ha chans att få sakerna till bra pris är det bäst att vara med precis vid slutet. Det är då vi som vill ha grejerna tampas, pulsen ökar och ekonomin ses över.

Det började vid kvart i sju igår med auktion i Tyskland. En fin, gammal trollerilåda skulle få ny ägare. Lådan hade flera riktigt fina svarvade träartiklar. Lådan var i uselt skick, men innehållet, wow! Trodde jag tills jag 10 minuter innan slutet fick en skarp närbild på innehållet av säljaren...

Det visade sig att delar fattades och andra gått sönder, men ändå, jag var sugen. Provade att skaka om dom andra intressenterna 20 sekunder innan slutet med att höja rejält, men fick mothugg och la mig. Den blev för dyr.



Mycket bättre gick det vid halvtvå tiden i natt när en fin Owen bollvas från 1950 var till salu på amerikanska ebay. Halvmesiga bud tyckte jag, så jag drog till rejält strax innan slutet och vann! Vasen såldes av en som mest sålde dansk konst och glas, så det var nog inte många som hade hittat den här auktionen. Bra för mig!
Bra köp? Känns så, blev inte alls dyr och sen är det ju en Owen! Hoppas jag...