lördag 15 maj 2010

Calskrove....


Det är något härligt över Norrland. Ett lugn och en humor som är finfin.

I showen idag i Bureå la jag in ett skämt om Burträsk bland annat, och det gick hem hela vägen. Och sen fick jag höra talas om Calskrove, pizzan i Skellefteå som är en skrovmålshamburgare inbakad i en Calzone! Är det inte underbart! Synd att jag var på väg söderut, för annars hade det blivit en Calskrove ikväll.

Istället blev det buffé på Scandic i Sundsvall. Har jobb här imorgon och sen Söråker på måndag. Vilken bonus det blev när jag kom uppåkande mot hotellet. Fullt med raggare med t-shirten av och drickandes öl. Och sen tog dom kontakt med mig, dom ville nämligen ha en chaufför ikväll. "Kan du köra cruisingbil..? Du får några tusen per timme.".

Det blev buffé följt av 1-2-3 Schtunk på tv istället. Såg Schtunkarna live förra året, underbart! Riktigt bra även på tv.