söndag 2 maj 2010

Fantastisk fest i Hågelby.


Fick äran att vara en del av valborgsmässofirandet i Hågelbyparken i fredags. Vilken fest, vilket arrangemang! Så här ska valborg vara.

Började dock lite segt för mig när jag inte fick ljud i mina grejer... Tittade och lyssnade riktigt noga och hittade felet - en lödning i sladden mellan mixerbord och högtalare var loss. Som tur var kunde jag låna en sladd av Teater Sláva som också skulle uppträda.

Och så mycket folk det var, galet mycket och galet kul var det. Barnen och jag och dom vuxna var verkligen på g, kul!

Höjdpunkten blev Sláva med sitt skådespel om vintern som släppte taget om våren, obeskrivligt bra, vilken grej! Eld, en roddbåt, klarinett, körsång, megafon...

Och trots småregnande hela kvällen, besökarna på topp hela tiden. Ett toppenfirande helt enkelt.