onsdag 5 maj 2010

Riktigt bra trollerimöte!


Var ett tag sen jag var på möte i min trolleriklubb, Västerås Magiska Klubb. Men ikväll passade det bättre än bra. Och vilket drag det har blivit i klubben. Nya medlemmar, höjdarfika och trollande och snack om allt, härligt härligt!

Vi har bland annat en ny medlem från Surahammar som är på väg mot stora ting. Gick för ett tag sen vidare i UKM, Ung Kultur Möter. Och nu i helgen är det dags för länsfinal på konserthuset i Västerås. Hoppas det går bra med trollandet för Magic Martin, som han kallar sig.

Jonnie Bojj var en annan hjälte som hittat till vår klubb. Buktalare och härlig entertainer, cool kille! Och vilka cardfans! Blev en lecture till slut hur vi alla kan göra både, stora och små, snygga och fula kortspridningar.

Klubbmästaren sen tolv år tillbaka Hasse Silver, hade som vanligt trollat fram både mackor och smarriga muffins.

Och det slutade inte där, det blev både ringar, rep, kuvert, crazy cuts, döskallar, kungar, Marlos bottom deal, Elmsley count och klassikern Pink Floyd.

Själv bjöd jag på mitt vasseminarium. Gillar verkligen att dela med mig av all kunskap. "För dom som inte känner till hemligheten är det här ett väldigt bra trick!", kan bara hålla med..!