tisdag 11 maj 2010

Skuggfigurer hos Estrella!


Det var Estrella som jag gjorde ett jobb för i Norge förra månaden. Nu är lanseringen igång.

Det är kampanjen "Väck djuret i dig" som drar igång för att lansera Estrellas nya nötter. Och det är mina skuggfigurer som är en del i detta, kul!

Märkte att det var igång idag när jag gick för att handla på Coop. Vad såg jag på väggen utanför affären, jo, fyra jätteannonser med mina händer på! Kul att dom bland annat valt en skuggfigur som jag hittat på helt själv, älgen. När jag håller upp mina händer för att göra skuggisar så ser man att jag har springor mellan händerna. Springorna får jag dölja för att figurerna ska bli fina genom att lägga fingrarna lite lätt ovanpå varandra, det var så min älg tog form.

Spännande att se dom andra skuggisarna som ska dyka upp under kampanjen.

Och inte bara i Sverige kan man se mina skuggfigurer. Dom dyker också upp i Norge och Finland + att det är filmat material på gång, vi får se.