lördag 23 januari 2010

Bästa samlardagen hittils!


Vilken härlig dag igår! Hälsade på Christer och Sveriges MagiArkiv i Nyköping. Och det är alltid lika skoj att titta runt i arkivet, så mycket skatter och historier som bara finns där redo att utforska.

Kul också att få ha ett litet småseminarium för arkivinnehavaren Christer. Gav en grundkurs i vaser och dess historia.

Sen dagens höjdare -fick med mig tre vaser hem! Dels ett vackert par "colorchanging ball vase" tillverkat av Conradi Horster i Tyskland i början av 1900-talet. Har länge letat och sökt efter just dessa varianter av bollvaser, så lyckan var stor när jag äntligen lyckades få ett par till min samling.

Hur toppar man det här, jo med en semla på Birgers konditori i centrala Nyköping. Och med tanke på sällskapet i form av Christer Nilsson, så blev det här en av mina favoritsemmelstunder.

Underbar dag, min bästa samlardag hittils, tack tack MagiArkivet.