måndag 18 januari 2010

Rolig helg!

Två fina jobb i helgen. I söndags fick jag hoppa in för en kollega som fått förhinder. Fick showa på en svängig julgransplundring i Västerås med det största kakfat jag någonsin sett!

I lördags gick jag upp vid fem och åkte ner till Sävsjö med föreställningen "Filiokus Fredrik - Återvinner!". Sävsjö folkets hus har dragit igång evenemangen "Lördagsgodis" och jag var först ut. Idén är att bjuda på underhållning där barnen inte bara har skoj, utan också får lära sig ett och annat. Och vad folk det kom! Hur många som hellst, flera hundra och drag utan dess like. Jag var kung i konsertsalen, och oj, vad kontroll jag hade på varje sekund av showen. Då var turnélivet en fest! Kul också att spela showen som lagt lite på is sen i oktober.



Kul också att kommunen var på plats och informerade om återvinning. Alla broschyrer tog slut, bra jobbat.